Analiza i synteza kinematyki mechanizmu zawieszenia i kierowania kół samochodu : rozprawa doktorska /
Kwietniewski, Marek
Analiza i synteza kinematyki mechanizmu zawieszenia i kierowania kół samochodu : rozprawa doktorska / Marek Kwietniewski ; Politechnika Koszalińska. Wydział Mechaniczny. Katedra Automatyki, Mechaniki i Konstrukcji. - Koszalin : [s.n.], 2019. - 94 strony : ilustracje ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD ROM) ; 2 recenzje.
Analysis and synthesis of the kinematics of mechanism of suspension and driving of car wheels
Druk jednostronny.
Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2019.
Bibliografia na stronach 75-80.
Dostępne online na zasadzie licencji Creative Commons wersja BY-NC-4.0.
Praca dotyczy ważnego problemu projektowania i analizy działania układów zawieszenia kół samochodowych. W pracy zaproponowano zamianę kulistych (sferycznych) par kinematycznych na pary o mniejszej ruchliwości. Przegub kulisty jest połączeniem o trzech stopniach swobody (trzy prostopadłe osie obrotu przecinające się w jednym punkcie). Przegub taki można zastąpić trzema połączeniami o jednym stopniu swobody. W pracy przeprowadzono analizę zawieszenia kół typu kolumna MacPherson. W analizie wykazano zmianę kątów skrętu i pochylenia kół w wyniku zmiany długości amortyzatora w wyniku ruchu resorowania. Efektem pracy są trzy nowe rozwiązania układów zawieszenia kół przednich samochodu, z których dwa zgłoszono do opatentowania.
Streszczenie w języku polskim i angielskim.
Samochody Zawieszenie kół MacPherson Bezpieczeństwo jazdy Modele matematyczne
Rozprawa doktorska
Inżynieria i technika
629.33.02
Analiza i synteza kinematyki mechanizmu zawieszenia i kierowania kół samochodu : rozprawa doktorska / Marek Kwietniewski ; Politechnika Koszalińska. Wydział Mechaniczny. Katedra Automatyki, Mechaniki i Konstrukcji. - Koszalin : [s.n.], 2019. - 94 strony : ilustracje ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD ROM) ; 2 recenzje.
Analysis and synthesis of the kinematics of mechanism of suspension and driving of car wheels
Druk jednostronny.
Rozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2019.
Bibliografia na stronach 75-80.
Dostępne online na zasadzie licencji Creative Commons wersja BY-NC-4.0.
Praca dotyczy ważnego problemu projektowania i analizy działania układów zawieszenia kół samochodowych. W pracy zaproponowano zamianę kulistych (sferycznych) par kinematycznych na pary o mniejszej ruchliwości. Przegub kulisty jest połączeniem o trzech stopniach swobody (trzy prostopadłe osie obrotu przecinające się w jednym punkcie). Przegub taki można zastąpić trzema połączeniami o jednym stopniu swobody. W pracy przeprowadzono analizę zawieszenia kół typu kolumna MacPherson. W analizie wykazano zmianę kątów skrętu i pochylenia kół w wyniku zmiany długości amortyzatora w wyniku ruchu resorowania. Efektem pracy są trzy nowe rozwiązania układów zawieszenia kół przednich samochodu, z których dwa zgłoszono do opatentowania.
Streszczenie w języku polskim i angielskim.
Samochody Zawieszenie kół MacPherson Bezpieczeństwo jazdy Modele matematyczne
Rozprawa doktorska
Inżynieria i technika
629.33.02
