Crashworthiness of prestressed concrete poles impacted by a vehicle /
GARBOWSKI, Tomasz. Politechnika Koszalińska - Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Katedra Mechaniki Budowli 2001 - .
Crashworthiness of prestressed concrete poles impacted by a vehicle / Tomasz Garbowski, Krzysztof Cichocki, Robert Adamczyk.
Odporność na zderzenia sprężonych słupów żelbetowych
Dane z autopsji.
Prefabrykowane, wstępnie sprężone słupy żelbetowe ZN10/200 produkowane przez firmę WIRBET używane są do budowy linii energetycznych od wielu lat. Stojące przy drogach słupy narażone są często na uderzenia samochodów. W pracy pokazano analizę numeryczną zachowania się słupa w przypadku uderzenia pojazdem z prędkością 30, 40, 50 i 75 km/h. Do modelowania pojazdu wykorzystano znormalizowany przez Euro - NCAP wózek nazwany MDB. Przeprowadzono także analizę wpływu gęstości siatki modelu elementów skończonych na dokładność rozwiązania oraz weryfikację modeli materiałowych za pomocą testów statycznych.
Słupy.
Wytrzymałość materiałów.
Materiały konferencyjne.
Crashworthiness of prestressed concrete poles impacted by a vehicle / Tomasz Garbowski, Krzysztof Cichocki, Robert Adamczyk.
Odporność na zderzenia sprężonych słupów żelbetowych
Dane z autopsji.
Prefabrykowane, wstępnie sprężone słupy żelbetowe ZN10/200 produkowane przez firmę WIRBET używane są do budowy linii energetycznych od wielu lat. Stojące przy drogach słupy narażone są często na uderzenia samochodów. W pracy pokazano analizę numeryczną zachowania się słupa w przypadku uderzenia pojazdem z prędkością 30, 40, 50 i 75 km/h. Do modelowania pojazdu wykorzystano znormalizowany przez Euro - NCAP wózek nazwany MDB. Przeprowadzono także analizę wpływu gęstości siatki modelu elementów skończonych na dokładność rozwiązania oraz weryfikację modeli materiałowych za pomocą testów statycznych.
Słupy.
Wytrzymałość materiałów.
Materiały konferencyjne.
