Właściwości wibroizolacyjne semi-aktywnego układu zawieszenia siedziska z tłumikiem magneto-reologicznym /
MACIEJEWSKI, Igor. Politechnika Koszalińska - Wydział Mechaniczny, Katedra Mechaniki Precyzyjnej - Zakład Mechatroniki 2006 - .
Właściwości wibroizolacyjne semi-aktywnego układu zawieszenia siedziska z tłumikiem magneto-reologicznym / Igor Maciejewski. - 2009.
Dane z autopsji.
W pracy zaprezentowano wyniki badań symulacyjnych oraz pomiarów eksperymentalnych układu zawieszenia siedziska operatora maszyny roboczej. Właściwości wibroizolacyjne zawieszenia poprawiono poprzez semi-aktywne sterowanie siłą tłumika magneto-reologicznego, który rozprasza szkodliwą dla zdrowia człowieka energię drgań mechanicznych. Zastosowany w układzie zawieszenia regulator generuje elektryczny sygnał sterujący, proporcjonalny do prędkości bezwzględnej ruchu siedziska. W celu porównania wyników badań symulacyjnych i eksperymentalnych wykorzystano przebiegi prędkości widmowych mocy przyspieszenia drgań siedziska oraz jego funkcje przenoszenia przy wymuszeniach o charakterze losowym.
Maszyny.
Wibroizolacje.
Symulacja.
534
Właściwości wibroizolacyjne semi-aktywnego układu zawieszenia siedziska z tłumikiem magneto-reologicznym / Igor Maciejewski. - 2009.
Dane z autopsji.
W pracy zaprezentowano wyniki badań symulacyjnych oraz pomiarów eksperymentalnych układu zawieszenia siedziska operatora maszyny roboczej. Właściwości wibroizolacyjne zawieszenia poprawiono poprzez semi-aktywne sterowanie siłą tłumika magneto-reologicznego, który rozprasza szkodliwą dla zdrowia człowieka energię drgań mechanicznych. Zastosowany w układzie zawieszenia regulator generuje elektryczny sygnał sterujący, proporcjonalny do prędkości bezwzględnej ruchu siedziska. W celu porównania wyników badań symulacyjnych i eksperymentalnych wykorzystano przebiegi prędkości widmowych mocy przyspieszenia drgań siedziska oraz jego funkcje przenoszenia przy wymuszeniach o charakterze losowym.
Maszyny.
Wibroizolacje.
Symulacja.
534
