Andhesion influence on the oil velocity and friction forces in cylindrical microbearing gap = Wpływ adhezji na rozkład prędkości oleju i siły tarcia w szczelinie walcowego łożyska ślizgowego / Krzysztof Wierzcholski, Andrzej Miszczak.
Rodzaj materiału:
ArtykułJęzyk: angielski Szczegóły wydania: 2010.Tematy:
W: Scientific Problems of Machines Operation and Maintenance = Zagadnienia Eksploatacji Maszyn 2010, Vol. 45, nr 1 (161), s. 71-79Streszczenie: Z przeprowadzonych badań wynika, że wpływ sił adhezji zmienia wartości sił tarcia powodowane zarówno ciśnieniem hydraulicznym, jak również ruchem obrotowym czopa, a więc i prędkością przepływu oleju w szczelinie ślizgowego łożyska walcowego. Siły tarcia w kontakcie dwóch współpracujących ciał cylindrycznych są uzależnione od kierunku obciążenia rozpatrywanego węzła tribologicznego.
| Typ dokumentu | Obecna biblioteka | Sygnatura | Status | Termin zwrotu | Kod kreskowy | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Artykuł
|
Bibliografia Prac Pracowników - BPK | 0132 (Przeglądaj półkę(Otwórz poniżej)) | Nie można wypożyczyć |
Zakończ przeglądanie półki (Zakończ przeglądanie półki)
Dane z autopsji.
Z przeprowadzonych badań wynika, że wpływ sił adhezji zmienia wartości sił tarcia powodowane zarówno ciśnieniem hydraulicznym, jak również ruchem obrotowym czopa, a więc i prędkością przepływu oleju w szczelinie ślizgowego łożyska walcowego. Siły tarcia w kontakcie dwóch współpracujących ciał cylindrycznych są uzależnione od kierunku obciążenia rozpatrywanego węzła tribologicznego.
