Ewaluacja jako element podniesienia jakości kształcenia w szkole wyższej / Bronisław Słowiński, Marek Fligiel.
Rodzaj materiału:
ArtykułInny tytuł: - Evaluation as element of increasing of education quality in higher school
| Typ dokumentu | Obecna biblioteka | Sygnatura | Status | Termin zwrotu | Kod kreskowy | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Rozdział
|
Bibliografia Prac Pracowników - BPK | 80098 (Przeglądaj półkę(Otwórz poniżej)) | Nie można wypożyczyć |
Zakończ przeglądanie półki (Zakończ przeglądanie półki)
Dane z autopsji.
Wskazano, że jakość kształcenia to obecnie najpoważniejsze zadanie uczelni, która powinna stać się wydajną organizacyjnie, kształtować swój własny rynek i być konkurencyjną. Na tym tle przedstawiono model systemu dydaktycznego szkoły wyższej - z dziekanem jako koordynatorem przedsięwzięć projakościowych. Podstawą skuteczności takich działań jest właściwe monitorowanie procesu kształcenia w postępowaniu zwanym ewaluacją. Dla pełnej informacji celowe jest prowadzenie ewaluacji formatywnej oraz konkluzywnej. Omówiono wyniki ewaluacji formatywnej dotyczącej zajęć wykładowych na kierunkach: Mechanika i Budowa Maszyn oraz Technika Rolnicza i Leśna, prowadzonych na Wydziale Mechanicznym Politechniki Koszalińskiej.
