Aspekt kontroli i oceny w nauczaniu / Dariusz Woźniak, Tomasz Królikowski.
Rodzaj materiału:
ArtykułJęzyk: polski Język streszczenia: angielski Inny tytuł: - Aspects of control and assessment in teaching
- Nowe technologie w kształceniu na odległość (2 ; 2006 ; Koszalin - Osieki, Polska)
| Typ dokumentu | Obecna biblioteka | Sygnatura | Status | Termin zwrotu | Kod kreskowy | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Rozdział
|
Bibliografia Prac Pracowników - BPK | 80098 (Przeglądaj półkę(Otwórz poniżej)) | Nie można wypożyczyć |
Zakończ przeglądanie półki (Zakończ przeglądanie półki)
Dane z autopsji.
Zaprezentowano podstawowe aspekty kontroli i oceny w nauczaniu. Analizowany aspekt jest zagadnieniem bardzo trudnym do właściwej realizacji w procesie dydaktycznym, powinien zawierać m.in. takie cechy, jak obiektywizm, trafność, sprawiedliwość, jawność. Jak wskazuje codzienna praktyka cechuje go przebieg bardzo często pełen napięć i uchybień lub nadużyć, poczucie krzywdy najczęściej w korelacji uczeń-nauczyciel. Przedstawiono i przeanalizowano wraz z podaniem przykładów: zasady i funkcje kontroli i oceniania, cele kontroli, stosowany system ocen, kryteria i warunki oceniania, typowe błędy i uproszczenia popełniane podczas kontrolowania i oceniania. Uwzględniono nowe formy i zasady wynikające m.in. z postępu technicznego, ewolucji techniki komputerowej, Internetu i innych środków dydaktycznych.
