Logo BPK

Bibliografia Prac Pracowników

Politechniki Koszalińskiej

Widok standardowy Widok MARC Widok ISBD

Aspekt kontroli i oceny w nauczaniu / Dariusz Woźniak, Tomasz Królikowski.

Autor: Współtwórca(-y): Rodzaj materiału: ArtykułArtykułJęzyk: polski Język streszczenia: angielski Inny tytuł:
  • Aspects of control and assessment in teaching
Praca zawiera:
  • Nowe technologie w kształceniu na odległość (2 ; 2006 ; Koszalin - Osieki, Polska)
Tematy: Rodzaj/forma: W: "Nowe technologie w kształceniu na odległość" : II krajowa konferencja naukowa, Koszalin-Osieki, 5-7 października 2006 : materiały konferencyjne / pod red. Tomasza Królikowskiego, Walerego Susłowa, Błażeja Bałasza. - s. 265-276Streszczenie: Zaprezentowano podstawowe aspekty kontroli i oceny w nauczaniu. Analizowany aspekt jest zagadnieniem bardzo trudnym do właściwej realizacji w procesie dydaktycznym, powinien zawierać m.in. takie cechy, jak obiektywizm, trafność, sprawiedliwość, jawność. Jak wskazuje codzienna praktyka cechuje go przebieg bardzo często pełen napięć i uchybień lub nadużyć, poczucie krzywdy najczęściej w korelacji uczeń-nauczyciel. Przedstawiono i przeanalizowano wraz z podaniem przykładów: zasady i funkcje kontroli i oceniania, cele kontroli, stosowany system ocen, kryteria i warunki oceniania, typowe błędy i uproszczenia popełniane podczas kontrolowania i oceniania. Uwzględniono nowe formy i zasady wynikające m.in. z postępu technicznego, ewolucji techniki komputerowej, Internetu i innych środków dydaktycznych.
Twoja ocena
    średnia ocena: 0.0 (0 głosów)

Dane z autopsji.

Zaprezentowano podstawowe aspekty kontroli i oceny w nauczaniu. Analizowany aspekt jest zagadnieniem bardzo trudnym do właściwej realizacji w procesie dydaktycznym, powinien zawierać m.in. takie cechy, jak obiektywizm, trafność, sprawiedliwość, jawność. Jak wskazuje codzienna praktyka cechuje go przebieg bardzo często pełen napięć i uchybień lub nadużyć, poczucie krzywdy najczęściej w korelacji uczeń-nauczyciel. Przedstawiono i przeanalizowano wraz z podaniem przykładów: zasady i funkcje kontroli i oceniania, cele kontroli, stosowany system ocen, kryteria i warunki oceniania, typowe błędy i uproszczenia popełniane podczas kontrolowania i oceniania. Uwzględniono nowe formy i zasady wynikające m.in. z postępu technicznego, ewolucji techniki komputerowej, Internetu i innych środków dydaktycznych.

© 2014 Biblioteka Politechniki Koszalińskiej :: BIBLIOGRAFIA PRAC PRACOWNIKÓW