Akustyka serwomechanizmów układów hamulcowych samochodów osobowych = The acoustic behavior of cars' brake system boosters / Andrzej Błażejowski, Andrzej Kuźnicki, Mirosław Pliszko, Tomasz Krzyżyński.
Rodzaj materiału:
ArtykułPraca zawiera: - Słupskie Forum Motoryzacji (9 ; 2006 ; Słupsk, Polska). Słupskie Forum Motoryzacji'2006
| Typ dokumentu | Obecna biblioteka | Sygnatura | Status | Termin zwrotu | Kod kreskowy | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Rozdział
|
Bibliografia Prac Pracowników - BPK | 84497 (Przeglądaj półkę(Otwórz poniżej)) | Nie można wypożyczyć |
Zakończ przeglądanie półki (Zakończ przeglądanie półki)
Dane z autopsji.
W pracy przedstawiono problem hałasu emitowanego przez serwomechanizmy układów hamulcowych samochodów osobowych na przykładzie serwomechanizmu typu LSC 115T HE W211. Jest to serwomechanizm produkowany przez jedną z czołowych firm na rynku samochodowym TRW Varity Lucas. Pokazano główne przyczyny powstawania hałasu, tj. turbulentny przepływ powietrza przez zawór (airflow noise) oraz współpracę części składowych zaworu (impact noise). Przedstawiono wyniki pomiarów natężenia dźwięku przeprowadzone na stanowisku badawczym. Na wykresach pokazano przebiegi natężenia dźwięku dla dwóch typów testów, które pokazują wpływ standardowo montowanych części takich jak gumowe osłony oraz filtry zaworów powietrznych, na akustykę serwomechanizmów.
