Logo BPK

Bibliografia Prac Pracowników

Politechniki Koszalińskiej

Widok standardowy Widok MARC Widok ISBD

Akustyka serwomechanizmów układów hamulcowych samochodów osobowych = The acoustic behavior of cars' brake system boosters / Andrzej Błażejowski, Andrzej Kuźnicki, Mirosław Pliszko, Tomasz Krzyżyński.

Autor: Rodzaj materiału: ArtykułArtykułPraca zawiera:
  • Słupskie Forum Motoryzacji (9 ; 2006 ; Słupsk, Polska). Słupskie Forum Motoryzacji'2006
Tematy: Rodzaj/forma: W: IX Konferencja Naukowo-Techniczna nt. Innowacje w motoryzacji a bezpieczeństwo ruchu drogowego : [IX Słupskie Forum Motoryzacji], Słupsk 26.05.2006 : praca zbiorowa / pod red. Leona Kukiełki. - s. 31-38Streszczenie: W pracy przedstawiono problem hałasu emitowanego przez serwomechanizmy układów hamulcowych samochodów osobowych na przykładzie serwomechanizmu typu LSC 115T HE W211. Jest to serwomechanizm produkowany przez jedną z czołowych firm na rynku samochodowym TRW Varity Lucas. Pokazano główne przyczyny powstawania hałasu, tj. turbulentny przepływ powietrza przez zawór (airflow noise) oraz współpracę części składowych zaworu (impact noise). Przedstawiono wyniki pomiarów natężenia dźwięku przeprowadzone na stanowisku badawczym. Na wykresach pokazano przebiegi natężenia dźwięku dla dwóch typów testów, które pokazują wpływ standardowo montowanych części takich jak gumowe osłony oraz filtry zaworów powietrznych, na akustykę serwomechanizmów.
Twoja ocena
    średnia ocena: 0.0 (0 głosów)

Dane z autopsji.

W pracy przedstawiono problem hałasu emitowanego przez serwomechanizmy układów hamulcowych samochodów osobowych na przykładzie serwomechanizmu typu LSC 115T HE W211. Jest to serwomechanizm produkowany przez jedną z czołowych firm na rynku samochodowym TRW Varity Lucas. Pokazano główne przyczyny powstawania hałasu, tj. turbulentny przepływ powietrza przez zawór (airflow noise) oraz współpracę części składowych zaworu (impact noise). Przedstawiono wyniki pomiarów natężenia dźwięku przeprowadzone na stanowisku badawczym. Na wykresach pokazano przebiegi natężenia dźwięku dla dwóch typów testów, które pokazują wpływ standardowo montowanych części takich jak gumowe osłony oraz filtry zaworów powietrznych, na akustykę serwomechanizmów.

© 2014 Biblioteka Politechniki Koszalińskiej :: BIBLIOGRAFIA PRAC PRACOWNIKÓW