TY - GEN AU - DELUGA,Włodzimierz, Politechnika Koszalińska - Instytut Ekonomi i Zarządzania AU - CHOTKOWSKI,Jacek, Politechnika Koszalińska - Instytut Ekonomii i Zarządzania ED - Konferencja Naukowa z cyklu Gospodarka i Państwo dla Społeczeństwa TI - Kierunki rozwoju gospodarczego regionów peryferyjnych w aspekcie marketingu KW - Gospodarka KW - Marketing terytorialny KW - Materiały konferencyjne N1 - Dane z autopsji N2 - Treścią pracy jest analiza uwarunkowań wzrostu gospodarczego regionów o niższym poziomie rozwoju oraz przedstawienie roli marketingu w tym procesie. W ustaleniu kierunków rozwoju gospodarki regionu, jako wyjściowego elementu budowy strategii rozwoju, należy wykorzystać miejscowy potencjał (silne strony) oraz uwarunkowania przyrodnicze i ekonomiczne. Kluczowe czynniki poprawy konkurencyjności regionów peryferyjnych to zwiększenie budżetu lokalnego, aktywne poszukiwanie środków finansowych na cele rozwojowe oraz skuteczne pozyskiwanie inwestorów ER -