000 02198nam a2200469 i 4500
003 KOSZ 005
005 20200616113400.0
008 140626s2007 pl a f m |000 0 d
035 _a2385
040 _cKOSZ 005
_aKOSZ 005
_dKOSZ 005/EG
041 _apol
046 _a2007
080 _a621.5
080 _a629.35
084 _a370000
100 1 _aChamera, Sebastian.
_eAutor
245 1 0 _aBadania skuteczności zastosowania pneumatycznych układów wibroizolacji do redukcji drgań siedzisk w pojazdach ciężarowych :
_brozprawa doktorska /
_cSebastian Chamera ; Politechnika Koszalińska. Instytut Mechatroniki, Nanotechnologii i Techniki Próżniowej. Zakład Mechatroniki i Mechaniki Stosowanej.
260 _aKoszalin :
_b[s.n.],
_c2007.
300 _a140 stron:
_bilustracje ;
_c30 cm +
_e2 recenzje.
336 _2rdacontent
_aTekst
_btxt
337 _2rdamedia
_aBez urządzenia pośredniczącego
_bn
338 _2rdacarrier
_aWolumin
_bnc
500 _aDruk jednostronny.
502 _aRozprawa doktorska. Politechnika Koszalińska. 2007.
504 _aBibliografia na stronach 135-140.
520 _aCelem pracy jest stworzenie za pomocą badań symulacyjnych modelu aktywnego mechanicznego układu redukcji drgań w siedzisku produkowanym seryjnie, o znanych własnościach konstrukcyjnych. Taki układ mechaniczny, po dobraniu odpowiednich jego parametrów, mógłby zostać zaadaptowany do niemal każdego samochodu ciężarowego, w którym dostępne jest sprężone powietrze.
653 _aSamochody ciężarowe
653 _aPneumatyka
653 _aDrgania
653 _aSiedzisko
653 _aModelowanie
653 _aSymulacja
658 _aInżynieria i technika
658 _aFizyka i astronomia
655 0 _aRozprawa doktorska
700 1 _aKrzyżyński, Tomasz.
_ePromotor
700 1 _aKiczkowiak, Tomasz.
_eRecenzja
700 1 _aChudzikiewicz, Andrzej
_eRecenzja
710 2 _aInstytut Mechatroniki Nanotechnologii i Techniki Próżniowej (Politechnika Koszalińska).
942 _cDOK
_2UKD
999 _c2385
_d2385