000 01539nab a2200241 i 4500
001 BPP
003 BPK
005 20180502102049.0
008 160128s2010 pl | | |000 ||eng
040 _cBPK
041 _aeng
_bpol
080 _a621.791/.795
100 _aWIERZCHOLSKI, Krzysztof.
_d1996 - .
_bPolitechnika Koszalińska - Instytut Mechatroniki, Nanotechnologii i Techniki Próżniowej,
_cZakład Mechatroniki i Mechaniki Stosowanej
245 _aAdhesion influence on the oil velocity and friction forces in conical microbearing gap =
_bWpływ adhezji na rozkład prędkości oleju i siły tarcia w szczelinie stożkowego łożyska ślizgowego /
_cKrzysztof Wierzcholski, Andrzej Miszczak.
260 _c2010.
500 _aDane z autopsji.
520 _aNiniejsza praca przedstawia nowe wyniki dotyczące wpływu sił adhezji na zmiany składowych wektora prędkości oleju w szczelinie stożkowego mikro-łożyska ślizgowego, a także na zmiany wartości sił tarcia powodowane siłami adhezji w porównaniu z siłami tarcia występującymi w klasycznym hydrodynamicznym smarowaniu. W pracy wykazano również, Ze zmiany sił tarcia od sił adhezji w dwóch współpracujących powierzchniach stożkowych są uzależnione od kierunku obciążenia.
650 0 _aAdhezja.
650 0 _a Łożyska ślizgowe.
650 0 _aTarcie.
773 _iW :
_tScientific Problems of Machines Operation and Maintenance = Zagadnienia Eksploatacji Maszyn
_g2010, Vol. 45, nr 1 (161), s. 61-69
942 _cART
_2UKD
999 _c3919
_d3919