000 01456nab a2200241 i 4500
001 BPP
003 BPK
005 20180502102217.0
008 160128s2010 pl | | |000 ||eng
040 _cBPK
041 _aeng
080 _a621.791/.795
100 _aWIERZCHOLSKI, Krzysztof.
_d1996 - .
_bPolitechnika Koszalińska - Instytut Mechatroniki, Nanotechnologii i Techniki Próżniowej,
_cZakład Mechatroniki i Mechaniki Stosowanej
245 _aAndhesion influence on the oil velocity and friction forces in cylindrical microbearing gap =
_bWpływ adhezji na rozkład prędkości oleju i siły tarcia w szczelinie walcowego łożyska ślizgowego /
_cKrzysztof Wierzcholski, Andrzej Miszczak.
260 _c2010.
500 _aDane z autopsji.
520 _aZ przeprowadzonych badań wynika, że wpływ sił adhezji zmienia wartości sił tarcia powodowane zarówno ciśnieniem hydraulicznym, jak również ruchem obrotowym czopa, a więc i prędkością przepływu oleju w szczelinie ślizgowego łożyska walcowego. Siły tarcia w kontakcie dwóch współpracujących ciał cylindrycznych są uzależnione od kierunku obciążenia rozpatrywanego węzła tribologicznego.
650 0 _aAdhezja.
650 0 _a Łożyska ślizgowe.
650 0 _aTarcie.
773 _iW :
_tScientific Problems of Machines Operation and Maintenance = Zagadnienia Eksploatacji Maszyn
_g2010, Vol. 45, nr 1 (161), s. 71-79
942 _cART
_2UKD
999 _c3920
_d3920