| 000 | 01456nab a2200241 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | BPP | ||
| 003 | BPK | ||
| 005 | 20180502102217.0 | ||
| 008 | 160128s2010 pl | | |000 ||eng | ||
| 040 | _cBPK | ||
| 041 | _aeng | ||
| 080 | _a621.791/.795 | ||
| 100 |
_aWIERZCHOLSKI, Krzysztof. _d1996 - . _bPolitechnika Koszalińska - Instytut Mechatroniki, Nanotechnologii i Techniki Próżniowej, _cZakład Mechatroniki i Mechaniki Stosowanej |
||
| 245 |
_aAndhesion influence on the oil velocity and friction forces in cylindrical microbearing gap = _bWpływ adhezji na rozkład prędkości oleju i siły tarcia w szczelinie walcowego łożyska ślizgowego / _cKrzysztof Wierzcholski, Andrzej Miszczak. |
||
| 260 | _c2010. | ||
| 500 | _aDane z autopsji. | ||
| 520 | _aZ przeprowadzonych badań wynika, że wpływ sił adhezji zmienia wartości sił tarcia powodowane zarówno ciśnieniem hydraulicznym, jak również ruchem obrotowym czopa, a więc i prędkością przepływu oleju w szczelinie ślizgowego łożyska walcowego. Siły tarcia w kontakcie dwóch współpracujących ciał cylindrycznych są uzależnione od kierunku obciążenia rozpatrywanego węzła tribologicznego. | ||
| 650 | 0 | _aAdhezja. | |
| 650 | 0 | _a Łożyska ślizgowe. | |
| 650 | 0 | _aTarcie. | |
| 773 |
_iW : _tScientific Problems of Machines Operation and Maintenance = Zagadnienia Eksploatacji Maszyn _g2010, Vol. 45, nr 1 (161), s. 71-79 |
||
| 942 |
_cART _2UKD |
||
| 999 |
_c3920 _d3920 |
||