000 02021naa a2200241 i 4500
001 596
003 KOSZ 005
005 20180209152321.0
008 150309s2006 pl f |100 0 pol
040 _cBPK
_dKOSZ 005/EG
080 _a629.33
100 1 _aKRZYŻYŃSKI, Tomasz.
_d1997 - .
_bPolitechnika Koszalińska - Wydział Mechaniczny,
_cKatedra Mechaniki Precyzyjnej - Zakład Mechatroniki
245 1 0 _aAkustyka serwomechanizmów układów hamulcowych samochodów osobowych =
_bThe acoustic behavior of cars' brake system boosters /
_cAndrzej Błażejowski, Andrzej Kuźnicki, Mirosław Pliszko, Tomasz Krzyżyński.
500 _aDane z autopsji.
520 _aW pracy przedstawiono problem hałasu emitowanego przez serwomechanizmy układów hamulcowych samochodów osobowych na przykładzie serwomechanizmu typu LSC 115T HE W211. Jest to serwomechanizm produkowany przez jedną z czołowych firm na rynku samochodowym TRW Varity Lucas. Pokazano główne przyczyny powstawania hałasu, tj. turbulentny przepływ powietrza przez zawór (airflow noise) oraz współpracę części składowych zaworu (impact noise). Przedstawiono wyniki pomiarów natężenia dźwięku przeprowadzone na stanowisku badawczym. Na wykresach pokazano przebiegi natężenia dźwięku dla dwóch typów testów, które pokazują wpływ standardowo montowanych części takich jak gumowe osłony oraz filtry zaworów powietrznych, na akustykę serwomechanizmów.
650 0 _aSamochody osobowe.
650 0 _aHamulce samochodowe.
650 0 _aAkustyka.
655 0 _aMateriały konferencyjne.
773 0 _iW :
_tIX Konferencja Naukowo-Techniczna nt. Innowacje w motoryzacji a bezpieczeństwo ruchu drogowego : [IX Słupskie Forum Motoryzacji], Słupsk 26.05.2006 : praca zbiorowa / pod red. Leona Kukiełki. -
_dSłupsk : Starostwo Powiatowe w Słupsku, 2006. -
_gs. 31-38
711 2 2 _aSłupskie Forum Motoryzacji
_n(9 ;
_d2006 ;
_cSłupsk, Polska).
_pSłupskie Forum Motoryzacji'2006
942 _cROZ
_2UKD
999 _c596
_d596