000 02106nab a22002297i 4500
003 KOSZ 005
005 20170509142245.0
008 160308s2011 pol ||||| ||||0|| 0pol
035 _aPBN-R:251570
040 _cKOSZ 005/md
_aPBN-ID
080 _a069:39
080 _a339.138
100 _aKASPERSKA, Ewa Małgorzata.
_d1999 - .
_bPolitechnika Koszalińska - Wydział Ekonomii i Zarządzania,
_cKatedra Marketingu i Badań Rynkowych
245 1 0 _aMuzea etnograficzne na wolnym powietrzu a ich wartość marketingowa dla regionu /
_cEwa Kasperska.
260 _c2011.
500 _aDane z autopsji.
520 _aArtykuł jest próbą przedstawienia współczesnych muzeów etnograficznych na wolnym powietrzu. Analizę ich charakteru i pełnionych funkcji w opinii etnografów - pracowników muzeum zestawiono z ich pożądaną, z marketingowego punktu widzenia, rolą w regionie. Autorka pragnie znaleźć punkty styczne w poglądach muzealników na funkcje i przyszłość takich muzeów, z poglądami stanowiącymi bazę dla, podejmowanych na poziomie regionalnym, działań marketingowych. Dla propagatorów dziedzictwa kultury ludowej muzea te są, przede wszystkim, placówkami mającymi z mocy ustawy gromadzić i chronić zabytki, a w dalszej kolejności udostępniać je zwiedzającym. Z punktu widzenia praktyki marketingu stanowią one natomiast potencjał w kreowaniu turystycznych funkcji regionu i w budowaniu atrakcyjnego wizerunku miejsca. Umiejętność połączenia obu tych, skądinąd sprzecznych poglądów w spójną i wzajemnie uzupełniającą się całość, wydaje się w opinii autorki, kluczową dla rozwoju, a może nawet istnienia muzealnictwa tego typu w przyszłości.
650 _aMuzea etnograficzne.
650 0 _aMarketing regionalny.
773 0 8 _iW:
_tMarketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Wybrane aspekty marketingu terytorialnego. -
_dSzczecin : Uniwersytet Szczeciński, 2011. -
_gnr 75, s. 337-351
_kZeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług. -
_x1640-6818; 1896-382X
942 _cART
_2UKD
999 _c8391
_d8391