Crashworthiness of prestressed concrete poles impacted by a vehicle / Tomasz Garbowski, Krzysztof Cichocki, Robert Adamczyk.
Rodzaj materiału:
ArtykułJęzyk: angielski Język streszczenia: polski Inny tytuł: - Odporność na zderzenia sprężonych słupów żelbetowych
- Ogólnopolska Konferencja Polioptymalizacja i Komputerowe Wspomaganie Projektowania (24 ; 2006 ; Koszalin / Sarbinowo, Polska). Mielno 2006
| Typ dokumentu | Obecna biblioteka | Sygnatura | Status | Termin zwrotu | Kod kreskowy | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Rozdział
|
Bibliografia Prac Pracowników - BPK | 79600 (Przeglądaj półkę(Otwórz poniżej)) | Nie można wypożyczyć |
Zakończ przeglądanie półki (Zakończ przeglądanie półki)
Dane z autopsji.
Prefabrykowane, wstępnie sprężone słupy żelbetowe ZN10/200 produkowane przez firmę WIRBET używane są do budowy linii energetycznych od wielu lat. Stojące przy drogach słupy narażone są często na uderzenia samochodów. W pracy pokazano analizę numeryczną zachowania się słupa w przypadku uderzenia pojazdem z prędkością 30, 40, 50 i 75 km/h. Do modelowania pojazdu wykorzystano znormalizowany przez Euro - NCAP wózek nazwany MDB. Przeprowadzono także analizę wpływu gęstości siatki modelu elementów skończonych na dokładność rozwiązania oraz weryfikację modeli materiałowych za pomocą testów statycznych.
