Logo BPK

Bibliografia Prac Pracowników

Politechniki Koszalińskiej

Widok standardowy Widok MARC Widok ISBD

Bezpieczeństwo na drogach w świetle statystyk natężenia ruchu kołowego i przyczyn : demonstracyjne działania w ramach projektu Civitas Renaissance / Ewa Kasperska, Norbert Chamier-Gliszczyński, Tomasz Heese, Adam Boguski, Magdalena Kaczorkiewicz, Piotr Piątkowski, Piotr Zdoliński.

Autor: Współtwórca(-y): Rodzaj materiału: ArtykułArtykułInny tytuł:
  • Road safety in light of statistics of the intensity of vehicular traffic and of causes of accidents. Demonstrative working in of project Civitas Renaissance
Tematy: W: Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe. - 2011, R. 12, nr 12, s. 168-174Streszczenie: W artykule omówiono dynamikę wzrostu ruchu kołowego na drogach Polski w latach 1995-2010, wzrost liczby samochodów oraz statystyki dotyczące sieci dróg. Dane te zestawiono z liczbą wypadków drogowych, która od trzech lat plasuje Polskę na pierwszym miejscu wśród krajów Unii Europejskiej. Bezpieczeństwo na drogach jest niewątpliwie uzależnione od natężenia ruchu kołowego i zachowań kierowców. Jednak najpoważniejszą przyczyną wypadków w Polsce, jak dowodzi kontrola NIK, jest zły stan infrastruktury drogowej, zwłaszcza nawierzchni jezdni, a także błędy w szkoleniu kierowców i nieprawidłowości w organizacji ruchu. Wyniki kontroli wskazują, iż Polska może mieć problem z wywiązaniem się ze zobowiązań podjętych wraz z sygnowaniem w 2010 roku IV Europejskiego Programu Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Unii Europejskiej, który zakłada zmniejszenie o połowę liczby ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych w ciągu najbliższej dekady.
Twoja ocena
    średnia ocena: 0.0 (0 głosów)

Dane z autopsji.

W artykule omówiono dynamikę wzrostu ruchu kołowego na drogach Polski w latach 1995-2010, wzrost liczby samochodów oraz statystyki dotyczące sieci dróg. Dane te zestawiono z liczbą wypadków drogowych, która od trzech lat plasuje Polskę na pierwszym miejscu wśród krajów Unii Europejskiej. Bezpieczeństwo na drogach jest niewątpliwie uzależnione od natężenia ruchu kołowego i zachowań kierowców. Jednak najpoważniejszą przyczyną wypadków w Polsce, jak dowodzi kontrola NIK, jest zły stan infrastruktury drogowej, zwłaszcza nawierzchni jezdni, a także błędy w szkoleniu kierowców i nieprawidłowości w organizacji ruchu. Wyniki kontroli wskazują, iż Polska może mieć problem z wywiązaniem się ze zobowiązań podjętych wraz z sygnowaniem w 2010 roku IV Europejskiego Programu Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Unii Europejskiej, który zakłada zmniejszenie o połowę liczby ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych w ciągu najbliższej dekady.

© 2014 Biblioteka Politechniki Koszalińskiej :: BIBLIOGRAFIA PRAC PRACOWNIKÓW